|
Site Kürsüsü - Melbourne
|
February 23, 2010, 6:12 pm
|
|
Sevgili Nihat, bir yanlış ikinci bir yanlışlıkla düzeltilmez. İkazın için teşekkür ediyorum. Ancak öznel isimlerden sonra " i " veya " ı " harfler hangi kültürden kaynaklanıyor onu bilmek gerek. Doğrusu bu tür yazılan isimler veya kelimeler Türkçe değildir. Bu konuda Ana Sayfada bir yazımızı siteye tekrar koydum. Lütfen oku "Türkçe Nasıl Kirletildi?" ve kirletenlerin kim olduğunu orada göreceksin. Sevgilerle..
|
|
|
|
nihat örnek
|
February 23, 2010, 3:39 am
|
|
siteni okumaya başladım ilk dikkatimi çeken hatanı görüpte söylemez isem yanlış olur haydar sultan yazışın yanlıştır. haydar- ı sultan yazılmaz
|
|
|
|
Seyit Gezek
|
February 16, 2010, 9:50 am
|
|
Sevgili site yoneticisi canlar;
Yaptiginiz bu çalismalarinizdan dolayi sizleri kutluyorum. Halkin en buyuk eksikliginin bilgi oldugunun farkina varip boyle bir site araciligi ile halki bilgilendirme halka ve Hakk'ka en buyuk hizmettir.
Emeginize saglik.
Hizir yardimciniz olsun.
Seyit Gezek
|
|
|
|
Site Yöneticisi
|
February 13, 2010, 10:41 pm
|
|
Sevgili Gürol can, sizin gibi gerçekleri öğrenme gayreti gösterenler sayısal olarak çoğaldıkca özümüzü bulmaya daha çabuk ulaşırız. Size düşen görev bu siteyi okumaya devam edin ve okunması için yakınlarınıza ve tanıdıklarınıza tavsiye edin. Hoşca kal, dostca kal. Gerçeklerin demine devranına, yüce erenlerin yoluna hüüü...
|
|
|
|
gürol özcan yozgat
|
February 12, 2010, 7:01 am
|
|
slm abi ben yazdıklarınızı begendim size canı gonulden teşekkür ediyorum sizler sayesinde bilgi ediniyorum ne oldugumu ogreniyorum allah razı olsun hepinizden yazılarınızın devamını bekliyorum allah a emanet olun
|
|
|
|
metinunver
|
February 6, 2010, 11:46 pm
|
|
Sevgili site yöneticisi,teşekkür ederim. Dediğiniz bölümleri okudum. Yazdıklarınıza katılıyorum.Saygılar , hoşça kalın.Sitenizi beğendim.Çalışmalarınızda başarılar diliyorum.
|
|
|
|
Site Yöneticisi
|
February 5, 2010, 6:29 pm
|
|
Sevgili Metin can, herşeyden önce namaz ve ibadet arasındaki bilimsel ayrışımı bilmemiz gerekir. İbadet tanrıyla bütünleşme, yaratıcıyla gönül alışverişi yaparak insanı kamil donunda hakk için hakka ulaşmaktır. İbadeti istediğin yerde yapabilirsin. Namaza gelince, Arap dünyasında eksik olan bir tembelliği gidermek için Peygamber tarafından hükmedilmiş bir kültür fizik, dış temizlik ve beden terbiyesidir. Bu terbiye içinde Camiler seçilmiş. Verdiğim sayfaları okumuş olsaydınız Camiler önceden halk evleri olarak kullanılıyordu diye yazılı. O çağda Hz Ali ve diğer imamların Camilere gitmeleride pek doğaldır. Haa.. Cemevleri yeterli mi? Dara çekilme hakkıyla ve nitelikli mi? Elbette hayır... Ancak 460 yıllık Osmanlının Araplaştırma baskısı ve yok edilme düzeni altından kalkma kolay mı? Elbette hayır. Alevilik senelerce asimilasyona uğradı. Sünnü kalem ustaları tarafından da yazıldı çizildi ve yakıştırmalar yapıldı. Yanlışlar, ancak doğru olanları araştırmakla düzelecek. Yorum size ait. Gerçeklerin demine devranına hüü.. Hakca kalın
|
|
|
|
metinunver
|
February 5, 2010, 8:52 am
|
|
Özür dilerim, isim yazmayı unuttum.İsim yok konulu mesaj bana ait.
|
|
|
|
ÃŒsim Yok
|
February 5, 2010, 8:50 am
|
|
Cevap yazdığınız için teşekkür ederim. Nehc'ül Belağa da 14. bölümde : Ve namaz kılmaktır, çünkü bu dinin esasıdır. yine sayfa 294 de Allah için namazı bırakmayın,çünkü o dininizin dirediğidir, yazılı .Alevi inancında Hz. Ali'nin yeri tartışılmaz.Hz.Ali namaz kılın diyor ve namazı bırakmayın diyor. Bizimde Hz.Muhammedin beş vakitte mescitte sadece farzlarını kıldırdığı gibi kılmamız gerekmiyor mu? Cami olmasa bile ev de kılabiliriz.Yanlış mı düşünüyorum.Ayrıca bugünkü Cemleri yeterli görüyor musunuz.Dara çekilme hakkıyla yapılıyor mu?Cem'e katılanlar Cem'e girme niteliklerine uyuyor mu? Sevgiyle kalın.
|
|
|
|
Site Yöneticisi
|
January 31, 2010, 11:01 am
|
|
Sevgili Metin can, sorunuzu ve niçin sorduğunuzu çok iyi anlıyorum. Elbette 460 yıl Arab İslamiyeti etkisinde kalan bir nesilin neden böyle bir soru sorması hiç yadırganmaması gereken gerçekdir. Sorunuzun cevapları uzun uzadıya verilmektedir. Önce yan tarafda gördüğünüz Ahmet Yesevi, sonra Hacı Bektaş daha sonrada ana sayfada Aleviler neden camiye gitmez konularını okuduktan sonra verilen bilgilerden tatmin olmazsanız lütfen tekrar yazınız. Gerçeklerin demine devranın hüüü...Hoşca kalın, hakca kalın..Veyis Haydardedeoğlu
|
|
|
|
metinunver
|
January 29, 2010, 8:46 am
|
|
Cevap yazdığınız için teşekkür ederim.Birkaç sorum olacak. Cevaplarsanız sevinirim.Şeriat kapısının iman ve ilim öğrenmekten sonraki makamı ibadet.Bu makamın içerisinde namaz kılmakta var. Kuranda namazla ilgili ayetler:Nisa.103,Hud:114,Rum:17 ve 18 ,Bakara 238.Kuranda namaz kılın diyor.Hz. Ali namaz kılıyor.Mescitte şehit edildiği biliniyor. Benim anlam veremediğim şey neden bizim insanımız namazdan kaçıyor.Namaz kılmanın yanlışı nerede?Ayrıca Kuranı okuyup ona göre ibadet etmemiz gerekmiyor mu?Ben Kuranın Türkçesini çok okudum.Tek kaynaktan değil. Benim evimde 6 farklı alimin Türkçe meali var.Hz. Ali Kuranı ezbere bilen ve ona göre ibadet eden birisi değil mi? Bizlerde namaz kılsak, Kuran okusak ve Cem yapsak olmaz mı? Sevgiyle kalın.
|
|
|
|
Site Yöneticisi
|
January 28, 2010, 7:17 am
|
|
Sevgili Metin can, söylediklerinize katılıyorum. Sünnü iktidar Aleviliği kirletiyor. Aleviliği bilmeyen Alevilerde onlara malzeme veriyor. Dört Kapı, Kırk Makam Nedir, bizim ön sayfamızda geniş ve kültürümüze yakışır şekilde verilmişdir. Lütfen okuyun ve okutun, gençlere dağıtın. Hoşca kalın, dostca kalın, sevgiyle kalın.
|
|
|
|
metinunver
|
January 28, 2010, 12:42 am
|
|
Alevilikte ibadet konusunda daha fazla bilgiler koyun.Çünkü Alevi gençleri bugün okullarda hanefi mezhebinin etkisinde kalarak yetişiyorlar.Kendi ana ve babasındanda birşeyler öğrenemedikleri içinde ikilem yaşıyorlar.Birde 4 kapı 40 makam denilince ne anlaşılıyor. Cemlerde bu soru geçiştiriliyor. Gençlere iyice açıklanmalı.Ben Samsundaki Alevi köylerinin çoğunda kendi inancını bilmeyen ve yaşamayan insanların çoğaldığını üzülerek gördüm. Gençler Dedelerden aldıkları cevapları yeterli görmüyorlar.Bu konularda birşeyler yapılmalı.Yoksa bu insanlar Aleviliklerini bırakacaklar.
|
|
|
|
Veyis HaydardedeoÄŸlu
|
January 27, 2010, 10:17 pm
|
|
Ahmet'ciğim, diğital kamerası olan gençlerimiz köyün güzel bölümlerini çekip, köyümüzden kesintiler halinde resimleri İletişim e-posta sayfası aracılığıyla bize iletsinler. Türbe'de kruban kesip pişirip yiyen ziyaretcilerin resim ve isimleriyle de çekim yapılabilir. Ayrıca, köyde yapılan Cem görüntülerinden ve Dede ve Rehber postunda oturanlardan kısa söyleşi yapılarak bize iletirseniz bunlarıda sayfamıza koya biliriz. Size bu kutsal görevi üstlenmek düşerse, uzakları yakın yapabiliriz. Öptüm
|
|
|
|
ahmet özlük
|
January 27, 2010, 7:08 pm
|
|
köyümüzün dediğiniz gibi 22 bin km uzaklıktan tanıtmaz onur ve gurur verici. Buradakilerin yapamadıgını siz ordan yapdınız ya gercekden kutlarım sizi biz de elimizden gelenin en iyisini yaparız tabi...sizlere yardımcı olabilirsek ne mutlu bize..antalyadan avusturalya ya saygı ve sevgiler ile dosca kalın...
|
|
|
| Ileri |