Ziyaretçi Defteri

Ìsim YokApril 1, 2010, 1:17 pm

Bende bişey sormak istiyorum. Mirac olayı sunnilerde farklı bizde yani alevilerde farklı hangisi doğru objektif bakmak gerekirse ?????? lütfen cevaplayın bu sorumu ?

sonerApril 1, 2010, 1:16 pm

Çok güzel bi site yeni neslin eskiler gibi fazla bilgisi olamdığı zamanlardayız o nedenle faydalı bir site olmuş diğer arkadaşlar, canlar gibi sizi tebrik ederim böylesine gerekli bi site için...

Azmı GünMarch 25, 2010, 11:56 pm

Sayın Nihat bey, sitede yalnız hatayı mı okudunuz, başka ilginizi çeken bir şey yokmuydu. Bu site kadar kaliteli başka bilgi kaynağı gösterirmisin lütfen. Birçok alevilik sitesi var ama kalite yok, yeterli bilgi yok. Bu sitede yararlandığın bilgiden de bahsetseniz olmaz mı. Ne dersiniz?

Site Kürsüsü - MelbourneFebruary 23, 2010, 7:12 am

Sevgili Nihat, bir yanlış ikinci bir yanlışlıkla düzeltilmez. İkazın için teşekkür ediyorum. Ancak öznel isimlerden sonra " i " veya " ı " harfler hangi kültürden kaynaklanıyor onu bilmek gerek. Doğrusu bu tür yazılan isimler veya kelimeler Türkçe değildir. Bu konuda Ana Sayfada bir yazımızı siteye tekrar koydum. Lütfen oku "Türkçe Nasıl Kirletildi?" ve kirletenlerin kim olduğunu orada göreceksin. Sevgilerle..

nihat örnekFebruary 22, 2010, 4:39 pm

siteni okumaya başladım ilk dikkatimi çeken hatanı görüpte söylemez isem yanlış olur haydar sultan yazışın yanlıştır. haydar- ı sultan yazılmaz

Seyit GezekFebruary 15, 2010, 10:50 pm

Sevgili site yoneticisi canlar; Yaptiginiz bu çalismalarinizdan dolayi sizleri kutluyorum. Halkin en buyuk eksikliginin bilgi oldugunun farkina varip boyle bir site araciligi ile halki bilgilendirme halka ve Hakk'ka en buyuk hizmettir. Emeginize saglik. Hizir yardimciniz olsun. Seyit Gezek

Site YöneticisiFebruary 13, 2010, 11:41 am

Sevgili Gürol can, sizin gibi gerçekleri öğrenme gayreti gösterenler sayısal olarak çoğaldıkca özümüzü bulmaya daha çabuk ulaşırız. Size düşen görev bu siteyi okumaya devam edin ve okunması için yakınlarınıza ve tanıdıklarınıza tavsiye edin. Hoşca kal, dostca kal. Gerçeklerin demine devranına, yüce erenlerin yoluna hüüü...

gürol özcan yozgatFebruary 11, 2010, 8:01 pm

slm abi ben yazdıklarınızı begendim size canı gonulden teşekkür ediyorum sizler sayesinde bilgi ediniyorum ne oldugumu ogreniyorum allah razı olsun hepinizden yazılarınızın devamını bekliyorum allah a emanet olun

metinunverFebruary 6, 2010, 12:46 pm

Sevgili site yöneticisi,teşekkür ederim. Dediğiniz bölümleri okudum. Yazdıklarınıza katılıyorum.Saygılar , hoşça kalın.Sitenizi beğendim.Çalışmalarınızda başarılar diliyorum.

Site YöneticisiFebruary 5, 2010, 7:29 am

Sevgili Metin can, herşeyden önce namaz ve ibadet arasındaki bilimsel ayrışımı bilmemiz gerekir. İbadet tanrıyla bütünleşme, yaratıcıyla gönül alışverişi yaparak insanı kamil donunda hakk için hakka ulaşmaktır. İbadeti istediğin yerde yapabilirsin. Namaza gelince, Arap dünyasında eksik olan bir tembelliği gidermek için Peygamber tarafından hükmedilmiş bir kültür fizik, dış temizlik ve beden terbiyesidir. Bu terbiye içinde Camiler seçilmiş. Verdiğim sayfaları okumuş olsaydınız Camiler önceden halk evleri olarak kullanılıyordu diye yazılı. O çağda Hz Ali ve diğer imamların Camilere gitmeleride pek doğaldır. Haa.. Cemevleri yeterli mi? Dara çekilme hakkıyla ve nitelikli mi? Elbette hayır... Ancak 460 yıllık Osmanlının Araplaştırma baskısı ve yok edilme düzeni altından kalkma kolay mı? Elbette hayır. Alevilik senelerce asimilasyona uğradı. Sünnü kalem ustaları tarafından da yazıldı çizildi ve yakıştırmalar yapıldı. Yanlışlar, ancak doğru olanları araştırmakla düzelecek. Yorum size ait. Gerçeklerin demine devranına hüü.. Hakca kalın

metinunverFebruary 4, 2010, 9:52 pm

Özür dilerim, isim yazmayı unuttum.İsim yok konulu mesaj bana ait.

Ìsim YokFebruary 4, 2010, 9:50 pm

Cevap yazdığınız için teşekkür ederim. Nehc'ül Belağa da 14. bölümde : Ve namaz kılmaktır, çünkü bu dinin esasıdır. yine sayfa 294 de Allah için namazı bırakmayın,çünkü o dininizin dirediğidir, yazılı .Alevi inancında Hz. Ali'nin yeri tartışılmaz.Hz.Ali namaz kılın diyor ve namazı bırakmayın diyor. Bizimde Hz.Muhammedin beş vakitte mescitte sadece farzlarını kıldırdığı gibi kılmamız gerekmiyor mu? Cami olmasa bile ev de kılabiliriz.Yanlış mı düşünüyorum.Ayrıca bugünkü Cemleri yeterli görüyor musunuz.Dara çekilme hakkıyla yapılıyor mu?Cem'e katılanlar Cem'e girme niteliklerine uyuyor mu? Sevgiyle kalın.

Site YöneticisiJanuary 31, 2010, 12:01 am

Sevgili Metin can, sorunuzu ve niçin sorduğunuzu çok iyi anlıyorum. Elbette 460 yıl Arab İslamiyeti etkisinde kalan bir nesilin neden böyle bir soru sorması hiç yadırganmaması gereken gerçekdir. Sorunuzun cevapları uzun uzadıya verilmektedir. Önce yan tarafda gördüğünüz Ahmet Yesevi, sonra Hacı Bektaş daha sonrada ana sayfada Aleviler neden camiye gitmez konularını okuduktan sonra verilen bilgilerden tatmin olmazsanız lütfen tekrar yazınız. Gerçeklerin demine devranın hüüü...Hoşca kalın, hakca kalın..Veyis Haydardedeoğlu

metinunverJanuary 28, 2010, 9:46 pm

Cevap yazdığınız için teşekkür ederim.Birkaç sorum olacak. Cevaplarsanız sevinirim.Şeriat kapısının iman ve ilim öğrenmekten sonraki makamı ibadet.Bu makamın içerisinde namaz kılmakta var. Kuranda namazla ilgili ayetler:Nisa.103,Hud:114,Rum:17 ve 18 ,Bakara 238.Kuranda namaz kılın diyor.Hz. Ali namaz kılıyor.Mescitte şehit edildiği biliniyor. Benim anlam veremediğim şey neden bizim insanımız namazdan kaçıyor.Namaz kılmanın yanlışı nerede?Ayrıca Kuranı okuyup ona göre ibadet etmemiz gerekmiyor mu?Ben Kuranın Türkçesini çok okudum.Tek kaynaktan değil. Benim evimde 6 farklı alimin Türkçe meali var.Hz. Ali Kuranı ezbere bilen ve ona göre ibadet eden birisi değil mi? Bizlerde namaz kılsak, Kuran okusak ve Cem yapsak olmaz mı? Sevgiyle kalın.

Site YöneticisiJanuary 27, 2010, 8:17 pm

Sevgili Metin can, söylediklerinize katılıyorum. Sünnü iktidar Aleviliği kirletiyor. Aleviliği bilmeyen Alevilerde onlara malzeme veriyor. Dört Kapı, Kırk Makam Nedir, bizim ön sayfamızda geniş ve kültürümüze yakışır şekilde verilmişdir. Lütfen okuyun ve okutun, gençlere dağıtın. Hoşca kalın, dostca kalın, sevgiyle kalın.

metinunverJanuary 27, 2010, 1:42 pm

Alevilikte ibadet konusunda daha fazla bilgiler koyun.Çünkü Alevi gençleri bugün okullarda hanefi mezhebinin etkisinde kalarak yetişiyorlar.Kendi ana ve babasındanda birşeyler öğrenemedikleri içinde ikilem yaşıyorlar.Birde 4 kapı 40 makam denilince ne anlaşılıyor. Cemlerde bu soru geçiştiriliyor. Gençlere iyice açıklanmalı.Ben Samsundaki Alevi köylerinin çoğunda kendi inancını bilmeyen ve yaşamayan insanların çoğaldığını üzülerek gördüm. Gençler Dedelerden aldıkları cevapları yeterli görmüyorlar.Bu konularda birşeyler yapılmalı.Yoksa bu insanlar Aleviliklerini bırakacaklar.

Veyis HaydardedeoğluJanuary 27, 2010, 11:17 am

Ahmet'ciğim, diğital kamerası olan gençlerimiz köyün güzel bölümlerini çekip, köyümüzden kesintiler halinde resimleri İletişim e-posta sayfası aracılığıyla bize iletsinler. Türbe'de kruban kesip pişirip yiyen ziyaretcilerin resim ve isimleriyle de çekim yapılabilir. Ayrıca, köyde yapılan Cem görüntülerinden ve Dede ve Rehber postunda oturanlardan kısa söyleşi yapılarak bize iletirseniz bunlarıda sayfamıza koya biliriz. Size bu kutsal görevi üstlenmek düşerse, uzakları yakın yapabiliriz. Öptüm

ahmet özlükJanuary 27, 2010, 8:08 am

köyümüzün dediğiniz gibi 22 bin km uzaklıktan tanıtmaz onur ve gurur verici. Buradakilerin yapamadıgını siz ordan yapdınız ya gercekden kutlarım sizi biz de elimizden gelenin en iyisini yaparız tabi...sizlere yardımcı olabilirsek ne mutlu bize..antalyadan avusturalya ya saygı ve sevgiler ile dosca kalın...

Veyis HaydardedeoğluJanuary 26, 2010, 9:31 pm

Sevgili Ahmet, iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Elbette daha çok resim koymak isteriz. Ancak 22 bin km uzakdan bukadar başarabiliyoruz. Siteye yeni bir bölüm açıp köyümüzün gençlerinden gelecek fotoğrafları koymaya çalışırız. Tabi ki, bu isteği oradan yönlendirmek için elçilik görevi sizelere düşüyor. Gözlerinden öptüm.

ahmet özlükJanuary 26, 2010, 3:13 pm

siteniz güzel olmuş ama Veyis bey bir haydarsultan lı olarak köyümüz hakkında daha fazla fotograf,bilgi,vs,koysanız daha iyi olurdu bence başarılar dilerim..

ğzlüçayırdan h .yJanuary 26, 2010, 1:19 am

Tüm alevilerin yeni yılını kutlar sağlıklı ve başarli olmasını dilerim

İsim YokJanuary 26, 2010, 1:18 am

Aleviyim diyene kendini inkar etmeyen canı gönülden teşekür ederim

Site YöneticisiJanuary 26, 2010, 1:17 am

Sevgili canlar, bu site Ağustos 2007 tarihinden buyana dünyaya açılan Aleviliğin bir penceresi olmuşdur. Elbette, okuyucular düşünce özgürlüğünü kullanarak tartışma platformu oluşruracakdır. Aleviliğin özüde bunu gerektirir. Dünyaya açıldığı günden buyana, İngiletere, Almanya, İtalya, Danimarka, Yeni Zelanda, Amerika ve Avustralya gibi ülkelerden bir çok yönlü kitlelere hitap ederek ilgi odağı olmuşdur. Aralarında akedemisyenlerinde olduğu bir çok kişiler Aleviliğe nasıl döneriz diye bu yola gönül veriyorlar. Okuyucular arasında İngilizce bilenler lütfen Ziyaretci sayfasının İleri ve Geri sayfalarını karıştırlarsa ilgi duyanların ne kadar çok olduğunu görürler. Görülen o ki, Alevilik yalnız Türk, Kürt dünyasına değil evrensel boyutta herkesi kucaklayan bir dünya görüşü olduğu bir gerçekdir. İnsanları incitmeden, edep erken dili kullanarak bu sitenin dokusuna zarar vermeden bilgilerimizi paylaşalım. Gelin biz gerçeklerin demine devranına hüüü diyerek, doğrularıdan sapmadan bu yola ortak sahip çıkalım. Hoşca kalın, dostca kalın.

Site YöneticisiJanuary 26, 2010, 12:25 am

Sevgili site okuyucuları, Evet, Dersim bir katliamdı. Evet, bu coğrafya yalnız Türk'lerle de çizilmedi. Batıda Mehmet ve Abdullahlar, doğuda Memo ve Apolarla bugünkü coğrafya elde edildi ve bir çok milli birlikle, Çerkezi, Abazası, Kürdü ve Türkü hep birarada omuz omuza savaş verdi. Bunu inkar etmek elbette mümkün değil. Kurulan milli birliklerle de Ulus birliği yaratıldı. Bunun adı da Türkiye Cumhuriyetidir. Ancak, tarihler tüm katliam ve hazin yanlışlıklarla dolu. Son 80 yıl içinde hele hele Atatürk öldükden sonra Kürt ulusu tamamen yok sayıldı. Atatürk'ün ilk Meclisinde 12 Alevi dedesi ve 5 de Kürt ağasından oluşan millet vekili vardı. Bunun adı tarihde Çelişkiler Meclisi olarak bilindi. Neden 12 Alevi dedeside 11 veya 13 degildi? Gelin canlar akıl ve ilim yolundan gidip insanın insana dargınlığını yok edelim. Birlik olup katliamların sonunu Dersimlerin, Maraşların, Çorumların ve Sivasların tekrar edilmemesi için birlik olalım, dirlik olup bir ses, bir nefes bir can olarak haklarımızı birlikde haykıralım. Zira küfür aciz insana, hakaret cahil insana, idare ve hoşgörüde asil ve akil insana aittir. Alevilik sürekli akıldan yana yol seçmiş ve araştırmanın sonu olmadığına inanmış. Gelin araştırma yoluyla bilinmeyen ve tarihde saklanan gerçekleri görelim. Ayrıca Haydardede Köyü, Haydar Sultan bir Alevi ocakzade seyit evladının toprağı ve türbesidir.. Tarihin her zaman diliminde zalime karşı dayatmış ve dim dik ayakta kalmışdır. Atatürk'e gelince doğruyu doğrularla bulalım. Bir yanlış bir başka yanlışla düzeltilmez. Her devrin bir Hz Alisi, bir Pir Sultanı ve bir Atatürk'ü vardır. Atatürk 600 yıllık bir enkazın altından yepyeni çokkültürlü milli birlikle tek ulus kuran bir devlet adamıdır. Kadın haklarını, 11 yıl önce İsviçre, 12 yılda Fransa'dan önce Türkiye'de vermekle dünyada bir ilk yaratmışdır. 1926'da Laiklik getirerek dini devlet sisteminden kurtarmışdır. Ancak görülen o ki, Atatürk karşıtları 1938 yılından buyana sistematik olarak bize bırakılan mirasi yok etmeye çalışmakta. Diyanet bağımsızlığı halkın elinde alınıp devlete teslim etmekle tekrar din devleti getirilmişdir.. Elbette buda AKP'ye Aleviligin tamamen asimile olması ve Sünnü hakimiyetinde kalmasına prim veriyor. Böylesi primlere göz yumdukca, AKP'yi, Fetullah Gülen harekatıyla bir sabah uyandığınızda kapınızda Padişahlık düzeniyle görüreseniz hiç şaşırmayın. Unutmayın ki, bundan sorumlu siz olacaksınız. Zira Gülen harekatı AKP şemsiyesi altında gümbür gümbür geliyor. Gelin siz, akıl yolunu seçin araştırmalarla burnumuzun önünde duran tehlike ve gerçekleri iyi tesbit edip dogruları bebaber bulalım. Hosca kalın, dostca kalın, hakca kalın. Veyis Haydardedeoğlu.

Kazım ÖZKANJanuary 7, 2010, 10:47 am

Değerli Canlar Neden bugün Atatürk'ü tartıştığımıza cevap bulabileceğiniz bir araştırmacı gazeteci Sayın Banu AVAR'ın araştırmalarını takip etmenizi tavsiye edeceğim. Bu linkten başlayarak değişik videoları seyrederseniz neden sorusuna cevap bulabileceksiniz ? Saygılarımla,

hayatiDecember 31, 2009, 9:30 pm

Herkesin yeni yilini kutlar,mutluluklar dilerim.

Kazım ÖZKANDecember 29, 2009, 8:44 am

Sevgili Canlar Görüyorum ki bir kısır tartışmadır almış yürümüş, 1938 ne oldu ? Birbirinize oku araştır, yok öyle oldu yok böyle oldu. Alevilik Tartışma kültürünü bilmektir! vs. türünden bir çok cümle yazılmış çizilmiş, hatta herkes birbirine kinlenmiş, eline geçirse derisini yüzecek duruma gelmiş. Hakaretler edilmiş, sadece eksik olan birbirinize küfür etmemişsiniz! UMARIN ONU YAPMAZSINIZ ARTIK. Kinle bir yere varılamaz. HANİ ''SANA TAŞ ATANA GÜL ATACAKTIN ?" Geçmişi, Tarihi öğrenmek iyidir ama Tarih için oturup ağıt yakmakmı gerekir ? Geçmişi değiştiremeyeceğimize göre Geleceği yönlendirmeye çalışın. Resmi yada Gayrı resmi tarih önemli olan geleceğe bakmak. Atatürk tartışmasız büyük bir liderdir ve Kurduğu Devlet halen ayaktadır. O da herkes gibi bir insandır, Doğrulara ve yanlışları olabilir. Hayati arkadaşımın söylediklerinden 7 devletin parçalamak istediği bir devleti kurtarması tesadüf olamaz, büyük bir zeka, büyük bir sabır büyük bir deha. İster bunu kabul edin ister inkar edin bu gerçeği değiştiremezsiniz. Ozamanın şartlarını bilmeden, Kurtuluş savaşını ve Devleti kuranların mücadelesini bilmeden rahat,sıcak odalarınızda oturup yorum yapmak çok kolay (bende dahil). Bu millet Cumhuriyet Kurulduğundan beri rahat etmeye başlamış, Anadolu Cumhuriyetin Kurulmasından sonra Asker deposu olarak görülmekten kurtulmuş. Analar Kocasız, evlatsız kalmaktan kısmen kurtulmuştur. Bunu inkar eden Osmanlının yaptığı savaşların % 90 ına baksın, Kız çocuğu doğar; babası harbe gitmiş gelmemiştir öksüz doğmuştur, Osmanlı yeni cephe açar amcasıda orda kalır, büyük kardeşi öteki cephede kalır, evlenir çocukları olur, kocası başka bir harbe gider oda ordan dönmez, kadın çocuklarını büyütür büyük oğlu başka bir cephede, küçük oğlu diğer cephede kalır. Kadın ne yapar acılı ağıtlar yakar. Bende çoğunuz gibi yurt dışında yaşıyorum yıllardır, bana burda yabancılar soruyor; niye sizin Türküleriniz çok acıklı hep ağlar gibi? Bunun cevabını ben çok düşündüm, acaba az önce yazdıklarım olabilirmi sizce ? "ASKER DEPOSU ANADOLU" Bu yazdıklarımda yeni bir taştışma konusu, bu yazdıklarımdan birileri kendine pay çıkarıp cevap yazacak sadece ricam düşünülmüş ve emek sarfedilmiş cevaplar olmasıdır. Şimdi bende özeleştiri yapayım Kurtuluş Savaşını verenlerle öğünüp duruyorum, o savaşı verenlerin yaptığı fedakarlıkları bende bu gün isteselerdi yapabilirmiydim acaba ? Cumhuriyetin kuluşundan bu tarafa sömürgeci devletler, bize oh dedirtmiyor çünkü hep bir yeni ayrımcılık yeni bir mesele yeni bir politika kafamızı tam kaldırıp ileriye bakacağız yeniden birbirimize düşüyoruz. 1979 da 9 yaşında idim o günlerden hatırladığım birincisi Sigara,çay,tüp,yağ ve diğer maddelerin kıtlığı, ikincisi bababım bana sakın sorarlarsa sağcımısın solcumusun diye ekmek partisindenim de. Annemin okulda sorarlarsa alevimisin sünnimisin diye hanefi mezhebindenim de cümlesi. 1980 - 1991 arası ölüm sessizliği sakın hiç bir yerde görüş belirtme . 1995 - 2004 mezhep ve milliyet kavgaları 2009 parçalanmaya doğru ilk açılımlar. Rahat bu millete yaramıyor, Bölünelim ASKER DEPOSU olalım. Kore'ye asker gönderdik, Afganistana asker gönderdik, daha nerde savaş çıkarsa oralara asker gönderelim. Uyanın biraz Uyanın Birinizi yemeyin, bölünmek yerine birlik olalalım. Saygılarımla, Kazım ÖZKAN

hayatiDecember 27, 2009, 6:51 pm

sen hakaret ettigin haydarsultan ocagini bir arastir yada cevrendekilere bir sor da ona göre konus.konuyu nerden nereye getirdin.ben corum,sivas,maras ve dersim olaylarini nefretle kinayan bir insanim.benim sordugum atatürkün bu olaylarla ilgisi olmadigini söylemekti.sende fikrini söylerdin kapanir giderdi.yani bir sen kendini bilen insansin baskalari degil.sen kendini ne saniyorsun...ben senin alevi oldugunada inanmiyorum.alevi olsan haydardede ocagina dil uzatmazsin.hayir devletin siteside degil,kendi sitemiz olamazmi.yobazin kim oldugunu allah bilir.tabii allaha inaniyorsan.saygilarimla demiyorum saygi duyulacak insan! DEGILSIN:

arzuDecember 27, 2009, 6:37 pm

bende size tesekkur ediyorum hepimiz farkli dusunecegizki dogruyu bulalim ,herkesin gorusune saygi duyuyorum eger bir seyler ogrendiysek ne mutlu bize sevgili canlar bizi digerlerinden ayiran farkimiz dusuncelerimiz uyusmasa bile bunu saygi cercevesinde tartismamizdir ....sevgiler...

hayatiDecember 27, 2009, 4:49 pm

arzu hanima tesekkür ediyorum .tartisma kültürü var onda.fikirlerimiz uyusmasada cirkinlesmiyor.