Ziyaretçi Defteri

hayatiDecember 27, 2009, 4:47 pm

insallah .bende sizi orada beklerim,haydardede köyünü kücümsüyorsun,haydardede insallah ayagina getirir seni.bazi sünniler sizden daha itikatli.siz ataist insanlarsiniz.beni ikna edecek bir sey bulamayinca cirkinlesiyorsunuz.birde aleviyim.tartisma kültürünü biliyoruz diyorsunuz,ben cahilsem siz iki katisiniz.ben cahilimki sizlerle muhatab oldum.

ulasDecember 27, 2009, 2:22 pm

neyse arzu hanim ben size birakiyorum sizin konusmaniz zaten nekadar cahil olduklarini gosteriyor sizin de bu cahil insana cok takilmayin allah herkese hakikati gosterir haydardede koyumus allah akil fikir versin :))) hayati bey az hayati ogrenin yaw ne bicim insansin sen 1938 ordaymidin diyor gercekten inanamiyorum insallah su maten orucu tutuyorum ya dua ediyorum ki allah hayati 1938 gosterir ve yasatir sivasi yasatir marasi yasatir cunku bu adamlar ataturke tabiyo kuklaya bile tabarlar bundar neyse ben cikiyorum bu siteden (bana sanki oyle geliyorki devletin sitesi bu alevileri yolla getirme sitelerinden bitanesi) insallah peygamber efendiniz mustafa ataturk sizi obur tarafda kapinin azinda sizi agirlar..

ulasDecember 27, 2009, 2:07 pm

tovbe tovbe allah akil fikir versin bu adama, gercekten bu sunniller hakli ya Günümüzde öyle cahil ( belkide bilmemezlik)insanlar varki kemalistlik adı altında aleviyim diyo.İnanın en büyük yobazlık bu olsa gerek.Halbuki kimle kimi karşılaştırdıklarının farkında değiller.

arzuDecember 27, 2009, 1:37 pm

1938 yilindaki olaylari oradaymisiz gibi anlatiyorsunuz diyorsunuz ,,,bu anlattiklarimiz tarihin gercekleri biraz okuyup arastirirsaniz sizde iyi anlarsiniz...bircok tarihci bu olaylari arastirdi bu olaylari yasiyan o donemin insanlariyla konusuldu belgeler fotograflar ortada,biraz arastirin okuyun bu anlatilanlar hikaye degil gercek.ben ve benim gibi dusunen insanlarisimize geldigi gibi davranmayiz.bizim dusuncemiz siyasi bir devlet adaminin bir peygamberin yaninda sunulmasi ve tapilmasi cook yalnis..bende bir cook cem evi gezdim bir cogunda ayni ama bir kismindada ataturk resmi yok bence insanlarimiz bilincleniyor umudum var sizde tapmaya devam edin uzgunum sizin adiniza ama saygi duyarim tavsiyem okuyun ogrenin ve arastirin...

hayatiDecember 27, 2009, 11:51 am

adimi yazmayi unutttum.

Ìsim YokDecember 27, 2009, 11:50 am

1938 yilindaki olan olaylari oradaymis gibi anlatiyorsunuz.söylemeye calistigim bu olaylar ATAMIZIN üzerine atilamazmi.o yaptirmis gibi gösterilemezmi.fikirlerinizi bekliyorum.saygilar.

hayatiDecember 27, 2009, 11:47 am

anlamadim gitti.isinize geldigi zaman ATATÜRKü övüyorsunuz,isinize gelmezse yeriyorsunuz.diyoruzki düsünceye saygi,tapmayin diyorsunuz fikrinize saygi duyuyorum.bende tapiyorum sizde saygi duyun lütfen.yurdumuzda ve yurtdisindaki bir sürü cemevinde ATATÜRK ve Hz.ALi resimleri yanyana .herkesimi vazgecirmeye calisacaksiniz.saygilarimla.

ulasDecember 26, 2009, 11:57 pm

arzu hanim size katilyorum sizin gibi canlara itiyac var.. cok sagolun HAYATI bey buyurun....

isim yokdu ama simdi var ben arzuDecember 26, 2009, 11:50 pm

biliyormusunuz alevi olmak bir ayricaliktir alevi olmak tartismayi bilmektir su anda oldugu gibi bizim farkimiz bu .... yanildimiz seyler olabilir yada dogru bildimiz yanlislar olabilir bunlari ogrenecegiz bilmemek ayip degil ogrenmemek ayiptir,,,sevgili ulas bey dusuncelerinize katiliyorum turkiye devlet ideolojisi tarihi kendine gore uyarladi halan bilinmeyen gercekler tarih kurumunun kasasinda artik hersey acilim adi altinda yavas yavas sinsice gun yuzune cikiyor... dun dersim sonra maras sonra sivas bugun ortada hala katlediliyoruz hala fasist rejim alevileri yok etme derdinde dersim bir isyan degildi dersim bir asimilasyon devrimiydi amac alevileri sunnilestirmekti... bugun arastirmalar sunu gosteriyorki dersimde yasanan bir vahsetti kucuk kiz cocuklarini aileden kopartip zamanin subaylarina evlatlik vererek sunnilestirme politikasi yapiliyordu budami yalan HAYATI BEY kurtulus savasini ataturk tek basina yapmadi o savasda halkda vardi alevisi sunnisi lazi cerkezi kurdu ve turku ....ama nedense her konusmada turkuz dogruyuz ve caliskaniz sistemiyle karsilasiyorum size kizmiyorum cunku sizleri bu sistem bu hale getirdi ilk okuldan basladi bu dayatma sakin karsit bir dusunceni konusma,sakin alevi oldunu soyleme sakin,,,, bu sistemde sadece turkduk dogruyduk hic yanlislimiz yokdu ataturku modern cagdas ilerici dogru hatta evliya yaptik cunku biz boyle ogrendik...hic canakkalede mermi tasiyan bir kurt kadinini dusunmedik yada ataturkun tunceli kutu derede pusuya dusurulmek istenirken oradaki alevi halkin onun hayatini kurtardini kimse bilmedi sadece bize dayatilan ideoljinin kitaplarini okuduk ve biz ataturku evliya gorduk,ataturkun kisiligini benimseyin dusuncelerinide ama ona tapmayin ve unutmayinki her devrim kanla baslar ve biter...lutfen hz.ali efendimizin yanina ataturkun resmini koymayin cem evlerine koymayin cunku ibadette siyaset olmaz... eger ataturk yasasaydi bu dusuncemden dolayi beni kutlardi...cunku o cook zeki bir adamdi....

ulasDecember 26, 2009, 11:21 pm

yaw ne olursunuz bilerek mi yapiyorsunuz anlamiyom ataturk 11-05-1938 katliyaminda kopru acmaya geldi ve yilin sonunda asiri alkol icme nedeniyle vefat eti dersim katliyamini hadi bugun yapalim diye mi yapildi bu 8 sene arastirildi asiretleri kim ovalar daglar rapporlar var komutanlarin ayret bise askerler kendi kendine hadi bakalim su kurtler sorun degil okadar ayaklanma yapiyorlar imanlar bizim sorunumuz su dersim hic ayaklanma yok ama yapalim generallerin rapporunda sakali dedeler ollarak geciyo ve bu rapporlar nezaman yazilmis bilyormusunuz 22-11-1929 ozamanda mi ataturk oldu yaw birakinda devlet adamlari kendileri soylesiniler ozaman vefat etigini zaten ne hikmetse tam tersini soyluyorlar allah askina katlyamin kilincindan gecen isnsanlarin gunahlarini almayin EGER BIRAZCIK BILMIYORSANIZ

ulasDecember 26, 2009, 11:12 pm

ha evliya ha pegamber evliya ya inaniyorsunuz HAYATI bey inancla siyaseti karistirmayin saygilar (ben tunceli degilim ben ben olali adanaliyim benim siyasi gorusumu tartisacaksak cikamayiz isin icinden biz resim ve ataturk konusuyoruz ve her akili insan bu ayirt etmeli)

ulasDecember 26, 2009, 11:05 pm

cok sagol (isim yok) benim turkcem iyi degil ama anlatmak istedigim kelimeleri yazmisin xizir seninle olsun cok sagol burdan canlara ozur dilyorum eger kufurlu yazmissam ama dusuncem budur ataturke kinim varsa o benim ama benim sorunum resimdir herkes herkesi sevicek hali yok ama ataturke tabiyorsaniz benim dinime koymaniz nerden haki goruyorsunuz bazen bu sunnilere hak veriyom az ne olur kendiz dusunun egriyi dogruyu sacma degil mi yaw iyi walla her sene bir devrimicyi peybamer yapalim ozaman che, denizi, ocalani, daha sayayim mi yaw 1938 dersim katliyaminda ataturk 1937 öldu bundari kim uyduryo biliyormusunuz canlar biz adam elaziga gelip kopru acti amannn burda kendi kendime konusuyorum adam telefoon aciyo ankaradan ondari asin ben gelmeden once seyit rizayi asiyorlara ataturk 1935 istanbul stad acilisinda dersim bir civandir bu civan kokunden hal edilmeli kurtlerin isyani vardi dogru ama dersim de isyan yoktu alevi katliyami oldu bu neden diyarbakirda vanda siirte erzurumda kurtlere yapilmadi seyh sait isyaninda dersim ataturkun yaninda oldu hep hata KITAP OKU DIYORYA SAYIN YONETICI ataturku dersimliler kurtardi kutuderede aman siz ne tarih nede kitab bilirisiniz okadar devlet ajanlar ne yazmisa onu okumusunuz yaw adamin istetigi oldu ya neyse..........

hayatiDecember 26, 2009, 10:57 pm

sevgili ulas bey ben peygamber demedim,evliya dedim.sizin evliya gibi görmemenizi saygiyla karsilarim.ne yapmis atatürk.kötülükmü yapmis.hicmi derdi yoktuki,ömrünü türkiyeye adadi.bir sey daha söylemek isterim,bende avrupada yasayan bir aleviyim,atatürkün alaevilere katliam yapti diyen bir kesim tuncelili canlarimiz,sizin nereli oldugunuzu bilmiyorum,tuncelili canlar cok zeki ve okumus insanlar,birde söyle düsünemezlermi,dersim olaylari oldugunda atamiz hasta yatagindaydi,1938 yili...önleyememis olabilirmi,ben isin birde bu yönünü düsünüyorum.tekrar selamlarimi iletirim ulas bey,iyi günler.

Ìsim YokDecember 26, 2009, 10:50 pm

SITE YONETICISINE ataturkun alevi olmasi degil benim derdim ataturk alevi veya degil bu sorun degil sonucta oda bir insandi egrisi ve dogrusuyla benim derdim onu peygamber gibi gorenlere onu hz .alinin yanina koyanlara...dunyada ataturk gibi devrim yapan bir suru devlet adami var halki icin savasan ve saygi duyacagimiz devrimler yapan insanlar vardi tarihte ama hic bir ulkede bir devlet adaminin resmini bir peygamberin yanina asmazlar cunku din ozeldir peygamber inanctir ama devlet adamlari yaptiklariyla dusunceleriyle savunulmalidir ikisi cook farkli ben ataturk devrimine saygiliyim ataturkcu dusunceyi benimserim ama ona tapmam o siyasetciydi biraz dusunun peygamber farkli ,devlet adami farkli niye anlamak istemiyosunuz .

ulasDecember 26, 2009, 10:38 pm

sevgli canlar benim ataturke birsey diyecegim yok, tabi benim arastirmama bakarsak var ama ben kimseyi tutmuyorum benim tutugum insan ogludur, ataturk bir evliyasa HAYATI beyin dedigi gibi ben tovbe tovbe derim ben avrupada yasiyan bir alevi merakli ve tarih inceliyen bir insanim ola bilir yanilmissam ama ben ataturku evliya diye gormuyom ataturkun cok iyiligi oldusa cok yanlislari da oldu ben ataturkun kitabini nerden okudugumu okumadigimi biliyorlar demek iyi konusacagin ki okumus oluyorsun neyse bundar bir yana sevgili canlar ben ne devlet ajaniyim nede akp yandasi ama ataturk birakin katliyami bu adam bir basbakan di bir din adami degil bana gore tabi bu ataturkun kurdugu sistemi KORKU SISTEMI ben bu konusmami heryerde yaparim hz alinin yanina hic bir devlet yonetcisi konulamaz,bu dunyadaki butun inanclar icin aynidir birakin ataturk bir devlet adami olarak kalsin bir peygamberin yanina resmi asilmasin ATATURKUN DUSUNCELERINE BENIMSEYIN HAYAT FELSEFESI YAPIN AMA ONA TAPMAYIN CUNKU O PEGAMBER DEGILDIR

hayatiDecember 26, 2009, 10:31 am

sevgili yöneticimiz veis amca,öncelikle kuvvetli sabrin icin tebrik ediyorum.adam konusmasini bile bilmiyor,yav diye hitap ediyor,belliki ya akp li yada bilmem ney,siteye hakaret ediyor.amaci ne acaba .Bu ATATÜRK düsmanligi nereden geliyor.ATANIN alevi olmadigini nereden biliyor.Ben biraz daha ileri gidiyor ATANIN evliya oldugunu iddia ediyorum.Kars ilimizin damal ilcesinde günes isinlari daga carparak,atanin resminin cikmasi,atanin gözlerinin bulutlarda görülmesi ve bir ögretmenin bunu fotograf makinesiyle cekmesi,daha bir sürü mucizelerini göstermesi tesadüfmü.en büyük mucizesi ;7 ÜLKENiN elinden türkiyeyi kurtarmasida mi tesadüf,bu siteye hakaret edenler,önce atatürk ü okusun daha sonra falih rifki atayin cankaya kitabini bir okusun.atanin cektigi sikintilari bir görsün,atayada dil uzatmasin.eger bu arkadas alevi ise bu dahada vahim.tesekkürler.

sabihaDecember 25, 2009, 6:33 am

ben sizin aracılığınızla bütün alevilerin acısını paylaştığımı(kerbala da olanlar için)söylemek istiyorum.selam olsun hz ali için göz yaşı dökenlere selam olsun kerbelada şehit düşmüşe düşmüşlere.BİLİYORUM ONLAR ŞİMDİ CENNETTE.

Site YöneticisiDecember 19, 2009, 11:17 pm

Sevgili Ulaş can, CHP konusunda size katılıyorum. Aleviler CHP tabanında Atatürk olduğu için devamlı CHP'yi savunmuşlardır, ancak zamanla CHP rota değiştirip ilkesel sapma yaptı. Ne varki, Atatürk konusunda bilgi eksikliği sezinliyorum veya Atatürk'ün soy ağacını takip etmemiş olabilirsiniz. Birinci olarak Kurtuluş savaşında ilk kongre Erzurum'da oldu ve Sivas'a gelerek Kurutulş savaşını Sivas'da ilan etti. Neden Sivas' seçtiğini hiç düşündünüz mü?. 1570'li yıllarda atalarının sürgün edildiği topraklardan o dosyayı yeniden Sivas'da açtı Atatürk. Oradan doğru Hacı Bektaş'a gelerek 8 gün çilehanede kaldı. Özellikle AKP döneminde başlayan Atatürk ve ilkelerine karşı yoğun bir propoganda var, galiba onlardan etkilenmiş olabilirsiniz. Bu konuda dilerseniz bize e-posta adresinizi "İletişim" sayfamız aracılığıyla bildirin Atatürk'ün soy ağacının hangi Alevi soyundan geldiğini geniş olarak bilgi verelim. Ne dersiniz? Hoşca kalın, sevgiyle kalın, hakca kalın. Veyis Haydardedeoğlu.

ulasDecember 19, 2009, 4:48 pm

yaw bu ataturkun resmi ne isi var adam alevilerin soyunu kazdi siz hala adamin resmini hz alinin yanina koyuyorsunuz yaziklar olsun demek adamin istedigi oldu bir basbakan bir allahin aslanin yaninda.. allaha sizi sasirtmasin yillardir chp alevi diyordunuz yok karacioglan yok su alevi yok bu da alevi yaw birakin bundari chp derin devlet nekadar katletsede siz akilanmasiniz be bu siteye de lanet olsun birdaha girmem.

Site AdministratorNovember 25, 2009, 8:24 pm

A brief message from the administrator to advise that we have been in process of giving the site a bit better face uplift. Some pages are not yet loaded, please keep browsing the site, it will not be before it's all done. In the interim, we regret any inconvenience caused by this update.

Site KürsüsüNovember 25, 2009, 8:21 pm

Sevgili site okuyucuları, sitemize bir yenlik vermek üzere yola çıktık fakat henüz bitmedi. Bazı haber ver yazılarımız henüz yüklenmiş değil dolaysıyla takip etmeye devam ediniz. Sabrınız için şimdiden teşekkür eder sağlıklı bir yaşam dileğiyle hoşca kalın, hakca kalın sevgiyle kalın.

Kazım ÖZKANNovember 20, 2009, 7:42 am

Devletin yapmadı ve görmediği eksiliği tamamlayarak, köyümüzde bulunan ilk okulun tamir masraflarını üstlenip, tamiri esnasında başında bulunanan Sayın Erbay Haydardedeoğlu'na sonsuz teşekkürlerimi sunarım. Çıkan Amerikalılar para vermişmiş gibi dedikoduların gerçek olmayacağı aşikardır, Amerikalılar eğer bizim köyümüze el atmış olsa sonumuzun Irak gibi olacağı kesindir, Amerikanın dünya'ya sadece kan ve acı getirdiği artık herkes tarafından bilinmektedir. Sayın Erbay Haydardedeoğlunun kendisinin de iyi bildiği gibi bizim köylülerimizin çoğunun gereksiz laf üretmekte üstüne yoktur, bu konuda üzülmemesini rica ediyorum. Memleketimize yetiştidiği faydalı evlatlar için kendisini tebrik eder, Torunları ile birlikle mutlu bir yaşam sürmesini tememni ederim. Saygılarımla, Kazım ÖZKAN

Matthew - New ZealandOctober 26, 2009, 8:19 am

I'd like to convert to Alevism, however, there is no New Zealand place of worship near by (in Wellington). Am I still able to convert?

yenerJanuary 1, 1970, 12:00 am

türk töresinde hep sevgi barış ve kardeşlik vardır zulümler hep emevi isalamının kabulüyle gelmiştir biz ise islamdan önce de bir araya gelir aynen cem gibi ibadet eder birbirimizin sorunlarını dinler çözüm arardık alevilikten önce de kötü iş yapan kişiler bu kurullarda görüşülerek toplumdan uzaklaştırılırdı insanlar o kişilerle konuşmaz onlardan uzak dururdu ayne eski cemlerimizde olduğu gibi osmanlının kadısına gerek kalmadan sorunlarımızı kendimiz çözerdik

yenerJanuary 1, 1970, 12:00 am

aleviliği sadece islam olarak algılamayalım alevilik türklük kültürüdür inancımıza baksak halen daha orta asya kökenli çok şey var can aşı semah ocağın kutsallığı ve daha çok var bu inançlarımızı koruyalım ve bunlar dan da bahsedelim bizim atalarımız dedelerimiz orta asyada yatıyor

yenerJanuary 1, 1970, 12:00 am

ne mutlu ki kırgınlara zulümlere yangınlara rağmen oğuz atalarının yolundan giden araplaşmayan türk inancını islamla yoğurup koruyan alevi türkmenlere

HakanJanuary 1, 1970, 12:00 am

Merhabalar

John MuttonJanuary 1, 1970, 12:00 am

Greetings from Sydney, I've gone through your website at length and found Alevism quite facinating. Is there an institution and/or organisation based in Sydney?

Bernie DalyJanuary 1, 1970, 12:00 am

Merhaba, I am an Englishman who is very interested in Alevism, everything I have read draws me closer. Can you supply me with an address or introduction in England to assist me in taking this further please.

Site Kürsüsü - MelbourneJanuary 1, 1970, 12:00 am

Sevgili Murat can, inanç, ibadet ve ibadethaneden söz ederken, orada kast edilen "yakışmadı" sözcüğü insanların inancını kast etmez. Kültür içerisinde bir eğemen inanç diğer inanç üzerinde üstünlük sağlıyor hatta zorla asimile etme politikası varsa, işte asıl yakışmayan bu zorlamadır. Hele hele Anadolu Türk'lerinin hangi yıllarda camiyle zorlama sonucu tanışdığni dikkate alırsanız yakışıksız olan baskı ve zulümle gelen inanç kültürüdür. Türk'ler cami kültürüyle 1609 yılında Mimar Mustafa Paşa tarafından inşaa edilen ilk camiyle tanışmışdır. 1560 yılında II. Selim'le başlayıp oğlu III. Murat'la devam eden sistemli asimile politikası, o günden bugüne dek Türk'leri Arap'laştırmaya zorlamışdır. İşte o nedenle cami kültürü El-Ahzar kültürüdür, Türk kültürü değildir. Toplumlara ait kültürler baskı yoluyla asimile edilmeye çalışılıyor, hatta yok sayılıyorsa, işte asıl yakışmayan bu asimile politikasıdır. Alevilikde gönül sevgisi vardır, hertürlü inançlara hoşgörü vardır, baskıyla gelen kültüre karşıda antipatisi vardır. Murat can, sanırım bir derecede olsa kaygılarınıza bu açıklamalar yeterli gelmişdir. Hoşca kal, dostca kal, sevgiyle kal. Veyis Haydardedeoğlu.